SjøCamp har vært en suksess!

Årets SjøCamp ble arrangert i uke 26,27,32 og 33. Vi har hatt totalt 75 barn og unge på vår SjøCamp 2020. Foruten meg selv var trenerne Marie Gudmestad Andreassen, Emil Røgeberg, Sondre Fagerborg, Benjamin Thorvaldsen har gjort en meget god jobb for å bidra til at glade SjøCamp deltagere tenker på vår seilforening som en positiv og barnevennlig idrettsforening. I bakgrunnen har Vidar Andreassen, Veni Røgeberg, Arvid Fagerborg og Arne Andersen bidratt med diverse praktiske oppgaver innen logistikk, markedsføring, smittevern, reparasjoner og annet. I tillegg er det viktig å nevne Therese Gudmestad Andreassen som stilte opp mange av dagene, som støtte på land.

SjøCamp’en de 2 siste år har nå gitt oss direktekontakt med ca. 80 familier, som har hatt sine barn hos oss. Av disse er ca. 70 familier å anse som “nye” for Sarpsborg seilforening. Dette er god markedsføring av en idrettsforening med ambisjoner innen rekruttering av barn og unge.

Nytt utstyr på plass.

Vi har i år fått 10 nye Optimistjoller til vårt anlegg. Sparebanken 1 Halden stiftelsen har bidratt med 200 000.- til innkjøp av disse jollene. I tillegg har vi solgt alle eldre joller slik at vi har fornyet vår optimistflåte til en meget lav kostnad. Disse jollene har blitt benyttet flittig under SjøCamp

Vi har også mottatt støtte til en ny Rib fra DNB stiftelsen, og vi har da valgt en Zodiac Pro 420 med en Yamaha 40HK, og en Tysse henger. Rib’en har blitt benyttet flittig under SjøCampen’s to siste uker.

Vi har også kjøpt inn en brukt 2-krona, i tillegg til den vi allerede har. Den ble også flittig benyttet under SjøCampen.

Henning Asklien