Kurskveld for arrangører 23 mai

Dette er en kveld åpen for alle som ønsker å lære, eller bidra under arrangementer!
Sted er Andersenslippen ved Hankøsundet. Fredrikstad Seilforening sine lokaler
(Vikaneveien 359, 1621 Gressvik).
Tid er Kl. 1800 mandag den 23 mai.

Alle seilere liker regattaer og arrangementer som er godt organiserte. Fredrikstad Seilforening og Sarpsborg Seilforening inviterer derfor til en kurskveld hvor Endre Steinbu, Knut Bøymo og Henning Asklien informerer om hva som må, skal og bør gjøres av arrangør i forbindelse med en regatta.

Endre Steinbru er en dreven arrangør i Fredrikstad Seilforening. Knut Bøymo har lang fartstid som nasjonal arrangør og dommer. Henning Asklien er nasjonal arrangør og dommer, og har tidligere vært engasjert i Norges Seilforbund sin arrangør komite.

I tillegg regner vi med at Espen Søyland, Helge Rognerud og Per-Erik Hansen kommer. Alle tre er krets arrangører i Sarpsborg Seilforening.

Temaer som blir gjennomgått:

Forberedelser

Kunngjøring (Notice Of Race)
Seilingsbestemmelser (Sailing Instructions)
Organisasjon og Roller
Sikkerhet
Utstyr

Regattadagen(e)

Sekreteriat
Rormannsmøte
Banevalg og beskrivelse
Alternativer
Startbåt og målgangsbåt
Prosedyrer
Protester/Søknader
Målgangslister og resultatlister
Offisiell “oppslagstavle”
Premiering

Etter premiering

Erfaringsutveksling
Teambuilding
Publisering og rapporter

Send sms til Henning dersom du blir med. Tlf: 95022751.